Boeken van Thomas van Aalten
Thomas van Aalten groeide op in Huissen en verhuisde in 1996 naar Amsterdam. Hij is schrijver, journalist en docent.
Genre: Mysterie / Spanning / Thriller
Geboorteland: Nederland
Website: Thomas van Aalten
Overzicht
- Costa del Satan
- Coyote
- De schuldigen
- Een vrouw van de wereld
- Henry!
- Leeuwenstrijd
- Sneeuwbeeld
- Sluit deuren en ramen
- Voorstad
Tupelo
- Tupelo
- De onderbreking
Non-Fictie
- Crossmediale journalistiek
gedetailleerd overzicht
Overzicht
Beschrijving niet beschikbaar.
Eerste uitgave: 2002
ISBN/EAN: Nvt
Uitgever: Park 4DTV
Wat een muur moet zijn aan het einde van de trap ziet eruit als een plafond en de wandlampen aan de zijkant van de trap zijn een kwartslag gekanteld....
Tandarts Ivar, mediatycoon / bandiet / oplichter Perez, journalist Fjodor, pianist Vladimir, maar ook De junk, Het kind en Oom Tak vinden allen hun weg in de drukkende sfeer van de metropool Heimstadt.
Elk van de personages ervaart voortdurend een ondefinieerbare dreiging, maar niemand kan duiden waar die vandaan komt. Misschien dat Het kind met zijn observaties van een psychotische oom nog het dichtst in de buurt komt. Uiteindelijk zal de ongrijpbare Apocalyps die in het donkere hart van de stad schuilt, tot openbaring komen.
Eerste uitgave: 2006
ISBN/EAN: 9789049950156
Uitgever: Rotschild & Bach
Eerste uitgave: 2011
ISBN/EAN: 9789046809853
Ebook: 9789046810934
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Leonie Espen bezit veel, maar heeft weinig om te koesteren. Met haar man Dick, eigenaar van een reisbureauketen, woont ze begin jaren zeventig in een villa in het westelijk deel van Amsterdam. Terwijl haar man trots is op zijn succesvolle vakantiereizen, gaat er bij Leonie na een ontmoeting met een Surinaamse jongen een knop om. Ze ontdekt dat de wereld zoveel groter is dan de Burgemeester Eliasstraat. Welke keuzes in het leven kan Leonie zelf maken? En zijn er keuzes die, al dan niet met behulp van donkere machten, fataal zijn?
Een vrouw van de wereld is een bitterzoete, droogkomische en spannende roman over de schijn van een geslaagd huwelijk.
Eerste uitgave: 2020
ISBN/EAN: 9789463810081
Ebook: 9789463810098
Uitgever: Podium
Eerste uitgave: 2016
ISBN/EAN: 9789046820773
Ebook: 9789046820780
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Eerste uitgave: 2014
ISBN/EAN: 9789046818596
Ebook: 9789046816387
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Niet iedereen is blij met de komst van het gloednieuwe appartementencomplex Nieuw Babylon. De bewoners van de laagbouw in 'oud' Babylon moeten straks tegen twee zandkleurige torenflats aankijken, en de bewoners van de chique vooroorlogse Bomenwijk zien met lede ogen aan hoe de stad in handen raakt van nieuw geld uit vreemde werelden. Als in de snikhete zomer de voorstad wordt geteisterd door een wespenplaag, vervaagt de scheidslijn tussen beschaving en ondergang.
In Voorstad lezen we de getuigenissen van de familie Gregory uit de Bomenwijk en de familie Slimani uit oud-Babylon. Hun verhalen staan symbool voor een tijdsgewricht waarin veel op de helling staat: politiek bestuur, religie, klimaat, sekse en de waarheid.
Eerste uitgave: 2022
ISBN/EAN: 9789463811392
Ebook: 9789463811408
Uitgever: Podium
Tupelo
Non-Fictie
Het zijn barre tijden voor de kwaliteitsjournalistiek. (Dag)bladen zien hun lezersaantallen slinken en verliezen de strijd om het laatste nieuws; actualiteitenprogramma's op televisie worden weggesaneerd. Tot overmaat van ramp zijn de lezers en kijkers steeds ouder; wie neemt er nog een abonnement op de krant, als alles op internet staat? Of zijn het juist gouden tijden voor de kwaliteitsjournalistiek?
Thomas van Aalten kiest voor de laatste optie. Hij laat in dit handboek zien waar de kansen liggen: in de crossmediale journalistiek. Daarvoor kunnen diverse kanalen (van 'tablets' tot iPhones en blogs) worden ingezet voor tekst, audio, video en foto, mits de eigenzinnigheid en kwaliteitseis van de journalist altijd de boventoon voeren. En dat is - op uitzonderingen na - nog niet het geval. Crossmediale journalistiek vereist een andere attitude.
Van Aalten toont een vernieuwde hiërarchie en organisatie van de journalistiek, legt uit waarom goede journalistieke producten nooit 'af' zijn, behandelt andere verdienmodellen dan betalen-per-woord of subsidie. Hij laat zien dat crossmediale journalistiek meer verdieping geeft dan de paar papieren katernen of uniform gemonteerde reportages.
Eerste uitgave: 2010
ISBN/EAN: 9789047301493
Uitgever: Boom