Kies
  • Home
  • Blog
  • Reviews, Nora Roberts en Rafi

Reviews, Nora Roberts en Rafi

Reviews, Nora Roberts en Rafi

Indien u een regelmatige bezoeker bent van deze website, kan het u nauwelijks zijn ontgaan dat ik de afgelopen weken bezig ben geweest met het updaten van de schrijfster Nora Roberts. Het was een klus waar ik al maanden tegenaan zat te hikken, want ik had het al eerder gedaan, op de oude website, met de oudere uitgaves. Toen was het al een grote en complexe klus, maar met de heruitgave van veel oude titels (veelal onder een andere naam), de uitgave van e-books (eveneens vaak onder een andere titel) én de uitgave van nieuwe boeken, wist ik dat het dit keer nog ingewikkelder zou zijn.

Dus ik moest er ruim de tijd voor nemen en ik wil nog van alles en moet nog zoveel (beantwoorden mailtjes, reacties op de website verwerken en reageren, schrijvers bijwerken, heel veel schrijvers en boeken toevoegen, enz. etc.). Maar uiteindelijk heb ik me overgegeven aan de roep van meerdere bezoekers en ben ik eraan gaan zitten. Ik ben bijna klaar, nog één serie afwerken, de laatste puntjes op de i zetten en dan mogen de NR-fans kijken of ik eventueel toch nog iets vergeten ben... (met ruim 300 titels zit die mogelijkheid er in, al ben ik nog zo secuur te werk gegaan).

Ook is er sinds mijn laatste Blog weer van alles veranderd, en ik hoop daarmee verbeterd, aan de website. De laatste verandering is de toevoeging van de pagina Reviews. Persoonlijk wil ik nooit een review lezen van een boek dat ik nog moet lezen, omdat ik - tegen mijn wil - toch beïnvloed wordt door de mening van anderen en ik zonder vooroordeel aan een boek wil beginnen (ik lees wel regelmatig achteraf reviews, dat dan weer wel). Dus ik wilde niet de mogelijkheid creëren om per boek of per schrijver een oordeel te vellen.

Aan de andere kant gebeurt het regelmatig dat je zo geraakt wordt door een boek dat je het écht wil delen met anderen. Een boek dat de hemel in wordt geprezen, maar waar jij zelf met geen mogelijkheid doorheen komt, een boek dat je nooit wil uitlezen omdat het zo'n fijn boek is, maar je tegelijkertijd niet kunt wachten hoe het afloopt, een boek dat je aan het denken heeft gezet, of een boek waar je hardop om moest lachen (wat nogal gênant kan zijn wanneer je in het openbaar bent).

Om dit soort boeken te delen is er nu de pagina Reviews. Wat mij betreft mag u uiteraard een review plaatsen over ieder boek dat u leest, daar heb ik geen problemen mee. De pagina kan worden bezocht door mensen die het leuk vinden om reviews te lezen of ideeën op te doen. Maar de reviews zijn niet te zien als je niet specifiek naar die pagina gaat, dus u wordt niet onverwachts en ongewenst overvallen door de mening van een ander over het boek waar u zich zo op verheugd had.

Op persoonlijk gebied is mijn leven uitgebreid met een prachtige kleinzoon en een kitten van inmiddels zes maanden oud. De kitten heet Rafi (omdat hij ravenzwart is kreeg hij deze naam in de kittenopvang) en heeft als levensdoel mij het werken moeilijk te maken... Hij wil altijd bij me liggen - wat heel fijn is als je gewoon zit te zitten, maar wat heel lastig is wanneer je achter je toetsenbord zit. Het maakt het werken aan de website in ieder geval nóg uitdagender ;-)

Binnenkort verschijnen de nieuwe folders van de uitgeverijen met daarin de aankondiging welke boeken wij mogen verwachten in het voorjaar 2020. Ik vind dat altijd heel spannend en zal de kalender uiteraard gaandeweg bijwerken, dus hou hem in de gaten!

Mocht u op zoek zijn naar een schrijver van spannende romans, dan schijnt Wilbur Smith een voltreffer te zijn. In november komt zijn laatste boek uit van zijn Courtney-serie, Courtney's vuur, het 17e deel alweer.

Petra, 1 november 2019